ÇAĞ KOLEJİNDE YÜKSEK KALİTELİ EĞİTİM
YÜKSEK KALİTELİ ÖĞRENME
Öğrenme, bireyin deneyim, gözlem veya eğitim yoluyla bilgi, beceri ve davranışlarında kalıcı değişiklikler oluşturma sürecidir.
Yüksek kaliteli öğrenme, bireyin bilgiyi derinlemesine anladığı, analiz edebildiği, farklı bağlamlarda uygulayabildiği ve uzun vadede hatırlayabildiği bir öğrenme sürecidir. Bu tür öğrenme, ezberden çok anlamaya, yüzeysel bilgi edinmekten çok derinlemesine kavrayışa dayanır.
Bu piramit, öğrenmenin yalnızca bilgi almak değil, aynı zamanda bilgiyi işleyip hayata geçirme süreci olduğunu vurgular. Piramit bir önceki adım tamamlanmadan bir sonraki adıma geçilemeyeceğini savunur.
Yüksek Kaliteli Öğrenme Piramidi
Fiziksel Hazırlık: Uyku, beslenme, hareket
Ruhsal Hazırlık: Stres yönetimi, motivasyon, dikkat
Ortam Düzeni: Gürültüden arınmış, konforlu ve düzenli alan
Veli: Öğrenme sürecine pozitif katkı, motive edici ve destekleyici yaklaşım, uyku beslenme ve sağlık kontrolü
Güvenlik: Fiziksel güvenlik (güvenli okul ve ev ortamı), duygusal güvenlik (zorbalıktan korunma, psikolojik destek)
Dikkat ve Odaklanma
Hafıza Güçlendirme Teknikleri
Öğrenme Stilleri ve Stratejileri
Hazırbulunuşluk
Aktif Öğrenme: Tartışma, problem çözme, sorgulama
Tekrar ve Pekiştirme: Aralıklı tekrar, hatırlama çalışmaları
Anlamlandırma: Yeni bilgileri önceki bilgilerle bağdaştırma
Eleştirel Düşünme ve Analiz
Problem Çözme Yetkinliği
Deneyimsel ve Proje Bazlı Öğrenme
Bilgiyi Üretme ve Yenilikçi Kullanım
Disiplinler Arası Bağlantılar Kurma
Öğrenilenleri Gerçek Hayatta Uygulama ve Başkalarına Aktarma
Kurumun Yüksek Kaliteli Öğrenme Stratejisi
Stratejiler:
Fiziksel Hazırlık: Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite programları (spor dersleri, beslenme bilgilendirme seminerleri).
Ruhsal Hazırlık: Psikolojik danışmanlık hizmetleri, rehberlik saatleri, mindfulness ve stres yönetimi çalışmaları.
Ortam Düzeni: Sessiz ve rahat çalışma alanları oluşturma, temiz ve düzenli sınıf ortamları sağlama.
Veli Katılımı: Veli bilgilendirme seminerleri, düzenli sağlık kontrolleri için rehberlik desteği, veli-öğretmen toplantıları.
Güvenlik: Okul güvenlik kameraları, danışman öğretmenler, zorbalık önleme programları, güvenli okul ve çevre denetimi.
Stratejiler:
Dikkat geliştirme egzersizleri ve odaklanma teknikleri içeren dersler.
Hafıza güçlendirme çalışmaları (zihin haritaları, hikayeleştirme, kodlama teknikleri).
Farklı öğrenme stillerine uygun eğitim materyalleri sunma (görsel, işitsel, kinestetik destekleyici kaynaklar).
Stratejiler:
Aktif Öğrenme: Tartışma tabanlı dersler, beyin fırtınası etkinlikleri, sorgulamaya dayalı öğrenme modeli.
Tekrar ve Pekiştirme: Aralıklı tekrar stratejilerini içeren ders planları, hafıza kartları ve quizler.
Anlamlandırma: Dersleri günlük hayatla ilişkilendirme, proje tabanlı öğrenme yaklaşımlarını benimseme.
Stratejiler:
Eleştirel Düşünme: Öğrencilere analiz ve sentez yapmayı öğreten etkinlikler, münazaralar, açık uçlu soru teknikleri.
Problem Çözme Yetkinliği: Matematik ve fen derslerinde gerçek yaşam problemlerine dayalı uygulamalar, vaka analizi çalışmaları.
Deneyimsel Öğrenme: STEM projeleri, laboratuvar çalışmaları, atölye çalışmaları, sanal gerçeklik simülasyonları.
Stratejiler:
Bilgiyi Üretme ve Yenilikçi Kullanım: Öğrencilerin bireysel projeler geliştirmesine olanak tanıyan yarışmalar, girişimcilik programları.
Disiplinler Arası Bağlantılar: Farklı derslerin birbirine entegre edildiği müfredat (örneğin tarih ve edebiyat derslerinin ortak projeler yapması).
Stratejiler:
Öğrenilenleri Uygulama: Sosyal sorumluluk projeleri, öğrencilere kendi öğrendiklerini anlatma fırsatı sunan mentörlük programları.
Başkasına Aktarma: Öğrencilerin öğrendiklerini başkalarına öğretmesini teşvik eden sunumlar, akran eğitimi çalışmaları.
7. Katman: Yüksek Kaliteli Öğrenme Gerçekleşir
Stratejiler:
Ömür boyu öğrenme bilincini kazandırma.
Öğrencinin başarılarını destekleyici çalışmalar.